torsdag den 24. november 2011

Hvor hurtigt går tyve år?

Se det spørgsmål kan jeg meget let svare på. Det tager ca fem år for et menneske at blive tyve år. Mystisk, men sandt. Husk lige på det, alle jer der ude, som lige nu sidder med den lille i armene, om max fem år, er ungen faktisk tyve år. Jeg ved ikke hvordan den slags sker, men jeg vil vove den påstand, at det er max fem år siden, at jeg fødte min sidste lille dreng.Så står man intet anende op sådan en lidt fugtig november morgen. Præcis en måned før jul. Uden at ane hvordan den tid er løbet så hurtigt fra mig, påstår barnet så, at han i dag bliver TYVE år. I ved, sådan TYVE år. Altså lige som de der voksne. Dem der som flytter hjemme fra. Læser på universiteter og oven i købet på engelsk, bare lige for, endnu engang at vise mig, hvor larst year jeg faktisk er. For meget kort tid siden, var han en meget forsigtig dreng, som nødig trådte ud i verden uden sikkerhedsnet, livrem, seler og en forældrer inden for både syns og rækkevidde. En bragende intelligent dreng, som var usikker på verden og egen styrke. I dag flintrer han rundt både her og der. Kaster sig ud i livet på alle fronter og lader sig nødig stoppe af noget. Han tog kampen op og kom sejrsikker igennem.
I dag fejrer vi "den lille" som her i huset altid vil være lillebror, selv om vi udmærket kan se og høre, at han overhaler inden om, mens vi bare beundrende ser på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar