fredag den 18. november 2011

Peters Jul.

I Ribe har julen tema. Julen hedder Peters Jul, hvilket betyder jul som i de gode gamle dage. Små boder, en kælder som oser af vores barndoms jul. En masse butikker og ildsjæle, som prøver at skabe en julet stemning af hygge og nærvær. Det lykkes som regel ret godt, blandt andet forde, at Ribe som by, er den perfekte ramme til den slags stemninger. I går aftes fik jeg det første, hurtige, glimt af Ribes begyndende julerier. I mørke er det særligt de mange lys i de hyggelige gader som fanger øjet, ikke mindst den smukke belysning omkring Hotel dagmar. I dag vil jeg bevæge mig ud i åbningstiden og se nærmere.

4 kommentarer:

  1. Ja Ribe er en rigtig hyggelig by i denne søde juletid...glæder mig også allerede til at komme en tur derud når vi når december.;)

    SvarSlet
  2. Det kan du roligt gøre. Lise fra Quedens gård har en fantastisk fin julebutik inde bag ved butikken. Virkelig et besøg værd.

    SvarSlet
  3. Jeg glæder mig til at komme i den Gamle By i Aarhus til jul. Det er helt klart et fantastisk must for dem, der elsker julen!

    SvarSlet
  4. Det forstår jeg godt Freja. Der er mange gode julesteder rundt om i landet, det er bare om at finde sine personlige yndlinge.

    SvarSlet