lørdag den 26. november 2011

Sikke en velkomst.

Julebutikkens første åbningsdag i år, blev noget af et tilløbsstykke. der var kunder i samtlige seks åbningstimer og der blev gået til varesortimentet. Jeg forundres hvert år over, hvor hyggeligt det faktisk er med de dage. Glade mennesker giver sig god tid. der er tid til både at handle og hygge. Der bliver snakket på kryds og tværs. Mange ser kun hinanden den ene gang om året, men hygger sig lige godt hver eneste gang. Der drikkes julethe og kaffe. Nydes lækre delikatesser og som sagt, hygget. Hvor travlt de fleste mennesker end har på denne tid af året, giver man sig god tid til besøgene i min butik. Jeg er så taknemmelig for hver en kunde/gæst. Store som små. Jeg er taknemmelig, stolt og beæret og høj af den gode stemning. mit arbejde bliver værdsat og belønnet. Jeg er intet mindre end tilfreds OG TRÆT.
Dagens bedst klædte kunde, i (min egen syede) julekjole, røde strik sokker og nissehue, var lille Olga. I al min berusende beundring og forelskelse i det dejlige julevæsen, glemte jeg desværre, at tage et billede af hende. Jeg var i dag, mere end almindelig forgabt og næsegrus beundret af hende, da hun diskede op med en af de kunster jeg netop havde lært hende i går. Jamen for pokker da. Jeg bliver helt blød og vidste man ikke bedre, skulle man ikke tro, at jeg nogensinde før havde set et barn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar