mandag den 2. januar 2012

Mig og Elgiganten




Så ser man lige mig. 2 januar 2012, blev dagen, hvor man kunne iagtage mig købe: IPhone oplader til hjemmet OG til bilen. Scartstik til ny DVD afspiller OG helt selv installere samme agregat (der mangler dog farve på film men hva pokker). Jeg har iøvrigt også installeret Itunes på min pc (måske rigtigt).
I en alder af næsten halvtreds, kaster jeg mig ud i nye vovede, grænseoverskridende indkøb, i en grad som let kan fremkalde velvoksne angstanfald, når de unge ekspedienter spørger om både dit og dat. Jeg må dog sige til ungdommens forsvar, de ved godt, når de kaster deres trænede blik ind bag mine briller, at der er PAUSE/INGEN FORBINDELSE og finder selv på gode løsninger.
Tænk så meget gear og halløj jeg snart ligger inde med og alle de pin og puk koder jeg garanteret ikke kan huske når det virkelig gælder. Købt er købt og når der kommer et hjælpsomt gemyt forbi under 30, får vi nok også farver på skærmen og en dag får vi måske også set en film mere end de to vi hidtil har set.


4 kommentarer:

  1. Du bliver en ren haj til det der mekanik. Jeg er en ren bangebuks ,hvad sådan noget angår. Derfor har jeg heller ikke set DVD film endnu. Jeg har afspiller men ved ikke ,hvordan den forbindes til TV. Og ,hvad skal jeg gøre når jeg bliver nødt til at købe fladskærm ? Hjææælp jeg bævrer af skræk .

    SvarSlet
  2. He he Kirsten. Det der kan jeg meget nemt genkende. Jeg bliver bare SÅ tosset og roder og rager rundt med det. Den dvd kan jeg ikke hamle op med. Alt virker på nær farverne, meget mystisk.

    SvarSlet
  3. Hmm manglende farver skyldes ofte et problem med stikket. Du kan evt. prøve at rykke lidt i stikket, men pas på - de små ben skades hurtigt.
    Håber det kommer til at virke - det er sgu´ lidt fedt at man kan sige: det har jeg lavet...

    SvarSlet
  4. Tak Helle, men den fidus er også prøvet på 1000 måder.

    SvarSlet