lørdag den 28. januar 2012

Nej nej i skal da ikke snydes.

Jeg har bare først nu fået taget et billede af de fine skind bukser. Brune som varm, blød chokolade. Blød som kun blød skind kan være blød. De rigtige mål, ingen overflødige dikkedarer. De skal nok blive yndlings. De skal bare bruges og slides. Det skal de blive. Der er kun et lille men. Jeg er aldrig blevet enig med mig selv om, hvorvidt det er ok at iklæde sig skind eller ej. Farvet skind er jeg endnu mindre i tvivl om. Skind, som tilmed er farvet i Indien /Marokko, er jeg endnu mere i tvivl om. De to steder har jeg set skindfarvning og garvning og jeg lovede mig selv PROMPTE, at det ville jeg aldrig købe noget af, men er den beslutning det rigtige valg? Hvad skal de mennesker så leve af? Altså dem som har det lorte, beskidte, farlige job at farve og garve? Har de anden mulighed end fattigdom og tiggeri sådan lige her og nu. Bliver vi ikke nødt til, at købe og støtte og SAMTIDIG støtte ALT hvad vi kan med bistand omkring uddannelse, igangsættende tiltag, og økonomisk bistand der ude hvor det sker? Åh jeg aner det virkelig ikke. Vi kan jo ikke stoppe udviklingen eller verden, eller bare lukke øjnene for hvad der sker omkring os. Jeg er fuldt bevidst om, hvordan mine bukser garanteret er blevet garvet og farvet og syet..............................Som sagt er jeg i vildrede........................Og som sagt, har jeg altså nye skindbukser. Dem vælger jeg altså at glæde mig over......................Og nyde.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar