onsdag den 7. marts 2012

Skal der være fest.........

Nu planlægger jeg simpelthen  en vejfest, ja jeg gør så! Det var jo sådan set meningen, at det skulle gå på omgang med den der planlægning, men sjovt nok, er det aldrig blevet til noget de gange andre har stået for tur. Jeg har nu udråbt mig selv til ukronet dronning over vejfestplanlægning. Jeg er åbenbart den eneste på fire veje, som har lige det, som det kræver at planlægge sådan et arrangement. Jeg tror ikke jeg får kamp om titlen. Mange ånede vist bare lettet op.
Det kræver jo trods alt:

At skrive en lille indbydelse og dele den rundt på under et kvarter.
Tømme sin postkasse og samle de penge og tilmeldinger folk putter i den.
Ringe til kommunen og politiet og sige at vi spærrer vejen.
Købe noget øl, vand, rosé, plastikglas, chips og slik for alle pengene.
Sige et par borgerlige ord til velkomst og bede folk om at klappe HØJT af mig.
ALLE er nemlig med til at sætte naboens festtelt op om formiddagen.
ALLE kommer med eget bord, pynt, mad og drikke.
NOGEN tager nogle store grill med til fælles brug.
Alle går ved egen kraft ned i vores park og spiller rundbold.
NOGEN har meldt sig til at bage en kage til ALLE til ALLES medbragte kaffe.
ALLE snakker med hinanden og er ansvarlige for aftenens forløb  og ALLE rydder op næste formiddag.
ALLE er lettere overrislede og må gå i seng før Pia og undertegnede og ALLE sover lidt længere end mig og et par andre som begynder at rode med de sørgelige rester.
Hvor svært kan det lige være?   MEGET ÅBENBART!

                                                                     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar