fredag den 17. august 2012

Hvorfor??????

Hvorfor føler man(jeg/de fleste) sig altid træt hen omkring fredag eftermiddag? Sådan noget med, at NU trænger jeg godt nok til weekend. Også selv om man/jeg slet ikke er slave af et traditionelt 8-16 job eller bare noget der ligner. Min arbejdstid kan faktisk sagtens ligge både aften og lørdag og jeg har sjældent noget som ligner en arbejdsdag på 7 timer eller noget som virker særlig ensformigt. dog og til trods, har jeg også fredagsfølelsen når vi når fredag eftermiddag. det må jo være noget i luften. noget med den kollektive bevidsthed som også der ¨hvisker os noget om tendenser og trends i øret.
Min fredag har bla bestået af et meget hyggeligt møde/gensyn med en kvinde som jeg har en masse tilfælles med. Ikke mindst arbejdsmæssige visioner og drømme. Noget af det fik vi vendt og nu tror jeg der blev åbnet endnu mere for en fælles faglig vej på en eller anden måde. Spændende føles det som altid, at vende verden med hende.
I morgen har jeg planer om, at overraske et sted i verden med en arbejsindsats som ikke er ventet men tiltrængt. Jeg tror jeg kan gøre en forskel og samtidig få lidt gang i gaden. To fluer med et klask er slet ikke en tosset udsigt for en lørdag.
Men først skal der fredagsstenes som vel også hører med til lilleweekendaften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar