fredag den 28. september 2012

Mere fødsel, dog af ældre dato.

Farmor til to. I går blev manden farfar. I dag blev "Den mellemste" 30 år. Går tiden ikke liiiige lidt hurtigt lige pludselig? Helt unge er vi jo ikke, well og ok med det, men altså stop lige uret et øjeblik, jeg er slet ikke klar endnu, eller både og, og det er vel lige sådan det er med de fleste af os. Da min farmor var  halvtreds var hun en gammel tyk dame som var enke. Hun kom på besøg en hel måned om sommeren ovre fra det eksotiske jylland og sad og strikkede dagen lang. Hun skulle hverken til Zumba eller engelsk eller på Farmerdating eller noget andet. Hun skulle bare strikke, se sine børn og børnebørn, drikke kaffe, lade sig beværte og hjælpe til og kende sine børnebørn. Sådan er det ikke mere. Vi har også et liv som vi lever ved siden af vores liv med voksne børn og børnebørn. Vi elsker begge dele, hele pakken, men står ikke til rådighed 24/7, selv om vi meget gerne træder til når der er behov, vel at mærke hvis og når vi kan.
Jeg er så heldig også at have mit gudbarn lille Olga tæt på og gør hvad jeg kan for at være en støtte også der. Vi gør det ikke som et offer, men aller mest for vores egen skyld. For at få del i den gave som de små altid har med. En gave fyldt med nærvær, kærlighed, ærlighed, tillid og den dejligste børnelogik.
Lige nu kører tiden desværre lidt for hurtigt. Vi ville så gerne være med alle vegne, men sådan er tiden ikke og heldigvis går det hele som regel op alligevel.
Nå men jeg har tiden for mig, "den lille" er stadig kun tyve, så helt affældig bliver jeg nok ikke lige med det første. Vi holdes igang fra mange hjørner og til forskel fra min egen farmor, også fra mit eget liv, med arbejde, dans, fester og parforhold og venner.
Vi er en del af den nye ældregeneration. I halen på de første teenagere, ungdomsoprøret, kvindefrigørelse og nu også en generation som nægter at være gamle på den gamle (færdige) måde.
Vi/jeg har nydt godt af den generations kampe hele mit liv og nu også hvor voksen+livet skal defineres. Spændende at lukke den pakke op og se hvad den gemmer på. Et er pakkens indhold, noget andet hvordan vi hver især vil lege med vores roller og muligheder. Jeg er nybegynder. Er så småt begyndt at snuse til pakken og gør mig mange overvejelser.
Det korte af det lange var såmænd: TILLYKKE med den runde fødselsdag og TAK for det dejlige vejr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar