tirsdag den 7. maj 2013

Hvilken side ligger jeg på?

Altså ikke om natten, men om dagen og der kan jeg oplyse, at det IKKE er den lade side jeg har ligget på de sidste dage.
Jeg knokler med mit nye arbejdsværelse, som begynder at få mere indhold og form. Der er stadig nogle vinduer i mange lag, som skal pudses, ting som skal flyttes og vaskes af og gulve der skal vaskes igen.
Mit enorme garnlager er på plads.


Et dejligt lang arbejdsbord er venligst kreeret af manden. En gammel karlekammer seng tjener som sofa og gæsteseng.


Endnu en af mandens gode kreationer. Et virkelig lækkert arbejdsbord, med plads til flere permanente arbejsstationer og velsignede meter hylde plads.


Der blev dog også tid til den planlagte Strik Café i søndags, hvor gæsterne startede med et ganske beskedent tragtement.


Senere gik vi ombord i en selv komponeret kage, som der må flere forsøg til, før en opskrift falder af til andre. Bunden blev hård som cement af uvisse årsager. Det må være en ommer, men bortset fra bunden, var kagen ret så lækker.


Denne gang fik jeg fanget den hæklende Lotte, som du kan hilse nærmere på lige HER.


Og aller bedst, Den Lille Blå blev færdig. Dog blev Sømands sweateren forvandlet til en Sømands vest og det er da også meget mere brugbart her til sommer.


Vasket, tørret, presset og lagt klar til overlevering.

6 kommentarer:

  1. Dejligt at du er kommet så langt med projekt arbejdsværelse :-)
    Sød vest.

    SvarSlet
  2. Tak Kirsten. Ja den blev ganske sød som vest og jeg slap for ærmerne. Den trøje var absolut ingen fornøjelse.

    SvarSlet
  3. Hej Stella.
    Tak for hyggelig strikke-café. Kagen smagte lækkert, og dejligt at vi alle havde gode og solide tænder ;-)
    Tænk, hvad to "strikke-tanter"kan afhjælpe dig med... Hvis ikke det var for Lotte og mig, sad du troligt og strikkede ærmer til sømandsblusen.
    Glæder mig til at se det færdige arbejdsværelse.
    Hilsen
    Konnys "mor"

    SvarSlet
  4. ja tak for hjælpen til jer. Håber Lui bliver glad for sin vest. Han får den på søndag. Værelset arbejder jeg stadig på og håber det får et ordentlig nyk i morgen. Du skal være velkommen til kaffe i lokaliteterne når jeg er færdig.

    SvarSlet
  5. 1000 tak for endnu en hyggelig eftermiddag i strikkecaféen! Og tak for et skønt traktement! Sømandsvesten er lige i øjet :-) Og hvilket fantastisk foto af mig - det er sjældent, det lykkes nogen at tage et foto af mig, jeg selv er tilfreds med. Må jeg bruge det på min blog?
    Kh Lotte

    SvarSlet
  6. sikken en sød vest - er der en opskrift ?
    hilsen Marianne

    SvarSlet