tirsdag den 22. oktober 2013

Orgie.

Intet mindre kan gøre det, når man skal beskrive Niecens kagebord. I går var ingen undtagelse. Niecen havde fødselesdag og sådan en fest holdes vel bedst i køkkenet. Fødselaren havde kreeret dagen lang og der var kager i store mængder. Skidt med mængderne, hvis bagværket er noget juks, men sådan forholder det sig så langt fra her ude på landet. Niecens kagebord ligner et udsnit af Den Store Bagedyst og smager så himmelsk, så man skal være lavet af stål, hvis man har styrke til, at takke nej til selv den mindste krumme. ALT blev smagt og nydt, men desværre bliver maven mæt længe før øjnene, så der var stadig kager på bordet da vi gik. heldigvis fik vi lidt af sagerne med hjem, så der også er kage til aftenkaffen i dag. 


At jeg også drog hjem med tredive æg og to vildænder, siger vist lidt om, hvilke typer mennesker jeg var i blandt. Landboere med fritgående økohøns og jægere som gerne deler ud af dagens fangst.
Jeg har altid parteret, plukket og flået diverse slagtede dyr. Nu er jeg inkarneret vegetar på min femtende år. Pludselig ser verden helt anderledes ud end jeg husker den. I dag står jeg med to døde ænder og en meget lille lyst til pluk og partering. Hvis projektet lykkes, til gavn for mand og børn, garanterer jeg hermed, at det bliver min sidste partering nogen sinde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar