tirsdag den 6. maj 2014

Home Made.

Dagen bruges til krea på alle planer. LCHF brød og knækbrød, strik på mere baby hejs og en nederdel til den gravide i maskinen. Jeg håber den nederdel bliver lige så god som planen om den. Opdager igen igen, at jeg jo faktisk hader at sy i strækstof. Dette her er ikke bare stræk, det er strik og det gør intet bedre for mig. Jeg syr glad og gerne videre. Har jeg en plan, går jeg efter den og helst hele vejen.





Samtidig har jeg vilde planer for aftensmaden. Her i huset faster vi, altså faster light, to dage om ugen og det er lige som om, at fraværet af mad i to dage, giver fornyet inspiration og lyst til at være kreativ de andre dage. Jeg laver madplan, hvilket også inspirerer yderligere hver gang jeg ser på planen på tavlen. Der brygges videre på idéer til andre dage.
Årstidernes lækre kasser har også sat gang i fantasien, for uanset madplanen, må der hele tiden justeres og fantaseres når grøntkassen dukker op.


Vi er ikke på nogen egentlig kur, men lader os inspirere fra LCHF,  5/2, Palæo og hvem der ellers er i spil for tiden. Som gluten allergiker er man altid på kig efter godter uden det kløe dannende stof. Her hedder stilen mere noget med øko, vege, nul sukker og gluten, masser af olie og gode fedtstoffer og fastedagene giver gode vitaminer, da frokost og aftensmad hver gang består af frisk presset grønt og supper på alt godt fra grønthylden.
Sådan kører vi lige nu. Vi trives begge med det og så længe vi gør det, ja så bliver vi ved med det.ind i mellem skyller vi det hele ned med både rødvin, chokolade og hvinende desserter, så nej vi lever stadig i samme verden som alle andre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar