fredag den 16. maj 2014

Hvordan stopper man en løbsk hjerne?

Danse workshop hos Anna Barner i DGI Huset i Århus. Fem timers dans i streg. Der øves em koreografi fra start til slut. Til slut står man med en nedskrevet koreografi, en CD med musikken til dansen, en video optagelse af Anna og hendes assistent og en masse timers dansemooves i kroppen.
Problemet er, at komme ud af dansen igen. Når man danser i så mange timer, sker der det, at hjernen kun drejer rundt om den melodi og den koreografi og kroppen vil, uanset hvad du ellers gerne vil, bevæge sig i samme koreografi.
Der skal geares ned og som oftest soves på det, før man kan slippe ud af sådan en omgang. Mit problem, som jo helt klart er et luxus problem, er at jeg er på forlænget weekend, så jeg er stadig på. Jeg skal ud at spise og jeg skal være social og det er altså svært, når der kører en arabisk popmelodi i din hjerne og din krop helst vil bevæge sig i african cirkler og gå med shimmy, hvilket ser ret tosset ud midt i Århus på vej til en stille og rolig aftensmad. 
Tror jeg sover ekstra godt i nat. Med eller uden arabisk popmusik.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar