fredag den 25. juli 2014

En tiltrængt pause.

Halvanden uge er der gået i det lille hus i Ribe. Og jeg kan love, at tiden er blevet brugt maksimalt. Dagene er levet ude i strålende sol i mega høje varme grader. Vi har den skønneste sommer og jeg har haft den skønneste ferie, med tætpakket indhold af bedste slags. 
Manden kom over og nød Ribe med mig nogle dage, hvor vi fik renoveret lidt på huset og givet haven en gennem gribende make over. Der blev klippet ned, savet og kørt væk og til sidst, plantet et par historiske roser og lidt krydderurter.
Izabel kom og ferierede med os, bla på kanotur på Silkeborgsøerne. Desværre samme dag, hvor man ledte massivt efter en ung mand som var forsvundet i søen dagen før. Den oplevelse gav en meget urolig søvn og nogle natlige snakke om død og ulykker.
På lidt over en uge kan man nå meget. Jeg har som sagt, nået en masse praktisk arbejde, men også mange hyggelige timer med frokost, grill og kaffe. En masse gode, både alvorlige og sjove snakke. En enkelt aften med ren sjov og god vin på Ribes nye vinbar og en masse ture rundt i byen og en dag til Blåvand med Izabel og veninde.
Jeg har høstet blommer som skal laves til grød, øvet lidt dans når varmen tillod, men strikketøjet har ikke været frem en eneste gang. Til gengæld har jeg læst en bog færdig, læst en fra ende til anden og begyndt på en tredie. Jeg har slappet af og hygget, men ikke ligget på den lade side trods alt. Balancen har været perfekt mellem hvile og aktivitet og jeg har elsket det hele.





Nu er jeg hjemme igen. Jeg har stadig ferie og mange planer venter på mig lige om hjørnet. 

2 kommentarer:

  1. Det lyder som en god ferie i Ribe.
    Du siger bare til, når du vil låne bog/bøger. Jeg er også færdig med Americana, så du kan låne dem begge, hvis du vil.
    Kh Lotte

    SvarSlet
  2. Jamen det vil jeg meget gerne næste gang vi ses og så skal du måske lige se nærmere på mit meget simple knyttebræt.

    SvarSlet