fredag den 10. april 2015

En anelse royalt og optankning af selvtillid.

Hold op hvor blev jeg fejret i går. Sms'er, facebook updates, post og telefonopkald væltede ind dagen lang. Der kom hele to buketter pr bud og to gaver leveret ved døren.
Selv var jeg inde og danse hele tre timer, holdt frokost pause på en bænk ved søerne, nød en latte på café og efter dans spiste jeg med mand og de børn som lige kunne der. Jeg blev begavet med dejlige gaver. Sådan nogen gaver, som man ved, at giverne aldrig kunne give, hvis ikke de kendte mig, holdt af mig og gad finde det rigtige til mig, selv om jeg måske ikke engang selv vidste, at jeg ønskede mig lige netop det. Den slags gaver er de bedste og de helt rigtige.
Samtidig var vejret helt fantastisk og lige på dagen, sprang de første Magnolie blomster ud i min have. 


Sådan en dag, kan man mærke en lille bitte bid, af det sus, som Margrethe må mærke i ugen op til hende fødselsdag. Helt i mini, men alligevel.
I dag er jeg blevet fejret af to af mine sødeste piger. Gudbarn og barnebarn. Igen i skøn sol, som gav mulighed for, at nyde pigernes hjemmebagte pølsehorn og chokoladekager på legepladsen. 
Da begge piger er på vagt over hvem som får mest af min opmærksomhed, får jeg på sådan en dag, tanket helt op på selvtilliden. Jeg bliver kysset og nusset og sunget for konstant, så jeg ikke et sekund er i tvivl om, at der minimum er to mennesker i verden, som elsker mig og vil mig i meget høj grad. 
Også fra den kant blev jeg begavet af bedste slags. Dejlige tegninger og et endnu vådt maleri.
Efter sådan en omgang er jeg træt og meget mæt i hovedet og ser frem til en weekend med stille sysler. Jeg håber på årets første havearbejde, men der skal nok også findes tid til lidt porcelæns udpakning, da de nye brædder er ankommet og vil blive monteret i mit køkken i morgen. 
De brædder er  fine og lækre. Rå og ren natur og samtidig høvlet og olieret, så de ligner små barnenumser af blødeste kaliber. I morgen kommer jeg endnu et skridt nærmere slutningen på De Nye Tendenser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar