mandag den 12. december 2016

Jule Cirkus.

Vi kan jo nok blive enige om, at julen på mange planer er et cirkus. Feks at skulle stå op kl seks om morgenen er nærmest som et cirkus for mig. Et skrækkeligt cirkus. Men i morges gjorde jeg det, for Olga skulle komme og der var lagt planer for hele dagen. Vi nåede meget. Vi fik dekoreret mere på hendes Home made gaver. Der kom pailetter og den lækre glimmer på. Der blev pakket ind og nu hvor man er fem år og klar parat skole moden, så staver man sig gennem navnene og skriver selv til og fra kortene. 


Vi nåede også biblioteket og et par højtlæsnings bøger. Prikken over i'et var dog juletræspyntning. Ophøjet stemning omkring de skrøbelige sager og der blev gået til opgaven med stor alvor. 


Mine juletræer er nok pyntet i den lidt hippie style afdeling. Glaskuglerne er mere figurer og julelysholderne skønne små finurlige kunstværker primært fra Christianias julemarked, hvor en ny ting eller to som regel kommer med hjem til træet. Uanset hvad, så elsker de fleste børn mit træ. I år ingen undtagelse. 
Dagen blev rundet af med Baldonis Jule Cirkus. Et arrangement som jeg klart kan anbefale til de yngste børn og deres forældre eller bedste forældre. Hvis man lige lader studenterhuen ligge der hjemme, er der her sjov og spas for alle. Jeg morede mig glimrende i de frække nissers selskab og hyggede mig gode fælles julesange. En del af glæden var jo klart at se Olga nyde løjerne og grine over de jokes som hun nu pludselig forstår. Det viste sig faktisk, at Baldoni var det samme som det Cirkusland jeg ynder at besøge om sommeren med de yngste. Nu var det bare med nissetema og selveste julemanden i manegen. 


De kommer vidt omkring. Er kun i samme by en enkelt aften, så gå ind og se ders program på nettet og se om du kan fange dem. Og rigtig god fornøjelse fra mig. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar