mandag den 20. marts 2017

Mere tidsundren.

Mit store lækre barnebarn. Bliver i dag seksten år. Godt gennem barndommen hvor vi legede købmand dagen lang og gik tur gennem Ribes gader med dukke Ruth i barnevognen. Godt i gang med ungdommen. Klar til afgangs eksamen for niende klasse. Klart til start på landbrugsskolen, hvor hun både får en studenterhue og en landbrugseksamen i samme hug. Klar til at tage hul på en spændende fremtid hvor man er voksen og ansvarlig. At stå på egne ben hele ugen og kun være hjemme i weekends. Klar til at springe ud i den del af livet hvor man helt selv bestemmer hvilken vej man vil gå. Et fint, klogt og dejligt ungt menneske som jeg elsker at følge. Men shit man skal holde fast i farten, for det går stærkt nu. Heldigt at vi fik den baby så tidligt i vores liv, at vi har så mange skønne og sjove oplevelser både i bagagen og i sigte med hende. Fremmede tror stadig hun er min datter når vi går sammen. Jeg var kun otteogtredive da hun kom. Hun kunne mere end let have været min datter. Men hun er mit barnebarn. En af de fineste mennesker. En som er opdraget til ansvar og pligter. Hun tager ikke noget eller nogen for givet. Hende skal jeg fejre i aften. Så rig er jeg. 

Inkarneret ridepige.


Kaffe i NY. 


Spanien.


Da man stadig var købmand. 


Da man uden problemer syede sine egne bukser på farmors symaskine. 


Og bukserne sad lige som de skulle.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar