søndag den 12. marts 2017

Nørkle Café.

Mmmmm at holde Nørkle Café på forårssøndag giver lys og godt humør. I dag var vi få om bordet. Det blev det bestemt ikke mindre festligt af. Lækre sager til kaffen og theen, hygge og en masse snak, mens pindene knitrer. Nogen koncentrerer sig dybt, andre plaprer bare løs og laver et par fejl. Det kan jeg friskt sige, da det bla var mig selv. En lille skønhedsfejl får ikke mig til hverken at opgive eller pille op. Jeg har lært at den slags bare er ekstra kærlighed til modtageren. Modtageren bliver en bitte baby og sådan en går næppe op i et par vrangmasker på en retpind. Om andre gider gå op i det er deres sag. 
En af nørklerne havde en kæmpe buket pilegrene med gæslinger med til mig fra egen grund. En vild og frodig buket som nu står og råber op om forårets komme midt i min stue. En anden gav mig makrelsalat. Noget med en historie jeg har fortalt. Go værkstedshumor. Love. 
Nu simrer en stor gryde med grøntsager skåret i store klodser. En liflig duft breder sig huset. Om lidt bil jeg blende hele balladen til en mættende, vitaminbombe suppe. Hurtig og sund mad. I dag blev det gulerødder, blomkål, porrer, løg, hvidløg, ingefær, gurkemeje og lidt chillie. Vupti er der hurtig men lækker mad til to dage. Hvis vejret er i forårshumør igen i morgen har jeg nemlig ganske andre planer end at stå og bakse i mit køkken. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar