mandag den 5. juni 2017

Lang weekend.

Jeg er ikke et særligt pinsefejrende menneske. Er ikke til pinsefrokost, morgenkaffe eller ser pinsesolen danse. Jeg har til gengæld nyt en lækker forlænget weekend. 
På tur med den ældste og manden til Helsingør og bagefter Bakken hvor vi spiste på Matadors jernbanecafé. Her var alt på det jævne. Så var det altså heller ikke sjovere eller bedre. Men prøvet er det. Lidt slentren rundt på Bakken og bagefter aftenkaffe på Fortunen. 


Dagen i dag er tilbragt i haven med at prøve at fjerne noget af det grønne som truer med at overtage hele haven. Nu er der lys igen. Ikke pillet og trimmet, men dresseret. 
Alle mine chilli og tomater er pottet om til større potter og et hav af duftgeranie stiklinge er plantet i potter. Sysler som kan klares sammen med en kop kaffe ved plantebordet. 



Det hele noget som forkæler med frisk luft og dejlig sol og lidt god hverdagsmotion. 
Min have bugner lige nu med historiske roser i fuld flor




den smukkeste lilla Rhododendron og en Clematis som slynger sig uhæmmet rundt i rosenbuen. Farverne er friske og duften mild og liflig. 




Jeg elsker min sommerhave. Frodig og svulstig og samtidig sart og yndig. Det og ting kan sagtens kombineres når man planlægger rigtigt eller bare er svineheldig. Jegvtror lidt på begge dele med min have. Jeg tænkte grundigt over det hele da jeg planlagde, men det er samtidig blevet bedre end jeg havde håbet. 
Den sidste lækre fridag blev afsluttet med en gåtur på Køge Ås og en vegetar burger på Køges nye Burger café. Til det kan jeg blot konstatere, at så er det også prøvet. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar