mandag den 8. marts 2010

Kampdag


KVINDERNES INTERNATIONALE KAMPDAG. 100 ÅR!
Som tiden dog går, idag er det så vidt jeg husker, 22 år siden, at jeg forsvarede mit speciale om unges identitetsdannelse. En smuk og symbolsk dag at gøre det på. Jeg var endda den eneste på min årgang af Soc.Pæd studerende i Sydhavnen, som skrev speciale alene. Det var så min kamp og min sejer. Kæmp for alt hvad du har kært og det gjore jeg så, har altid gjort det og regner med at fortsætte med at kæmpe. Det håber jeg da at jeg gider.
Jamen hvad er der så at kæmpe for i dag????
Hvem skal kvinder kæmpe mod??????
Jamen kære venner, vi skal da ikke kæmpe MOD nogen, men MED nogen, nemlig SAMMEN.
Vi skal kæmpe sammen for:
Ligeløn
Ligestilling i hjemmet, på arbejdsmarkedet, omkring retten til at være sammen med sine børn
Ligeværd for alle i hele verden, uanset køn, race, politisk overbevisning, seksuel observans og ikke mindst kropsbygning
Det ene køn skal ikke kæmpe mod det andet, vi skal kæmpe sammen som MENNESKER, LIGEVÆRDIGE individer og ALLES ret til et godt liv, med alt hvad dette måtte indebære for den enkelte.
ALT det og sikkert meget andet, håber jeg vi sammen gider at kæmpe for og værne om.
Lad os netop bruge vores demokratiske rettigheder, som vi har i dette lille smørhul i verden som hedder Danmark. Demokrati og ligeret og ligeværd er IKKE en selvfølge for rigtig mange mennesker. DEM kan/skal vi kæmpe for og med.
Så kære kvinder: Nyd bare jeres flotte makeup, skønne nye Bh, kvindelige former og hvad i ellers sætter pris på. Den form for kampmidler virkede engang, men er ikke nødvendige nu.
Kæmp netop som i er, med alt hvad i er og vær stolt af det hele.
God dag til alle .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar