fredag den 21. maj 2010

Så er det tid igen

Så er tiden atter kommet, hvor jeg skal have justeret brillerne. Der er desværre igen gået to år. Et år faktisk den tid, hvor jeg bør få kontrolleret synet, men tiden går og går, jeg tænker tit på det, men kommer alligevel altid sent afsted. Jeg har haft briller siden tredie klasse. Jeg har faktisk aldrig været ked af mine briller, kan vel efterhånden nærmest ikke kende mig selv uden, men der er nu noget mærkeligt noget med nye briller. På den ene side elsker jeg forandring. Er ikke bange for nyt tøj, frisure, hårfarve og for så vidt heller ikke nye briller. Nyt skal der til, men det er også en KÆMPE stor beslutning hver gang. Ny identitet. Nyt ansigt. Næsten ny personlighed. Sidst "kom jeg til" at købe titanium stel. det har jeg ikke sådan fortrudt, men dog alligevel. Sådan noget jernagtigt materiale tror jeg på en eller anden måde ikke er godt for mit hoved. Ikke videnskabeligt bevist eller noget, bare en følelse og derfor vil jeg nu tilbage til det gode gamle "rigtige" stel og masser af det. Det er slet ikke mig med for tyndt stel og næsten bare glas. Jeg skal have stel, noget kulør, indramning til mit ansigt. De sidste år har der været rødt, lilla, striber og tern. Denne gang tænker jeg mere noget brunligt eller sort, måske lidt meleret.
Svært at se det for mig. Jeg har besluttet, at jeg denne gang vil have nogle stel i udvalg, prøve dem hjemme og vise dem for forskellige mennesker. Det skal BÅDE se rigtigt ud og føles rigtigt. Stor beslutning, stor investering, stor forandring. Det her handler ikke bare om en ny bluse, men om min identitet. Spændende samtideg med, at jeg nærmest hader det.
Måske kommer der billeder her af udvalget og så kan i stemme????????????????????????? Måske og måske ikke. Vi må vente og se. Selvfølgelig også spændende at se, hvordan det står til med synet.
God dag til alle, med eller uden briller.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar