tirsdag den 8. juni 2010

Hjemme igen


Dagen har som tidligere nævnt, været langsom. Jeg er dog stille ved, at finde mig selv og indtage hjemmet igen. Nybagte boller og et par rugbrød blev det aftensmad, sammen med gode spanske pølser og oste. En frisk buket fra haven.
Haven startede i et væld af lyseblåt. Den har nu skiftet til lys lilla og hvid. Roserne står lige på spring og dem glæder jeg mig altid usigeligt til. Der er rigtig mange knopper i år. Mine haveideér og ønsker går ikke i retning af det trimmede og minimalistiske og plejede i detaljen. Jeg er til overdådighed og romantik. Frodighed med grænser for galskaben. Sådan en have giver som alle haver en masse arbejde sommeren igennem, men hele tiden også plads til, at gøre andet end at knokle i haven. Jeg hiver og piller lidt hist og her nærmest dagligt. Thats it. Nydelse for resten. Håber alle i andre har fået den have netop i kan lide, eller er igang med den og ikke mindst, at i husker at nyde den.
Jeg har netop opdaget, at vi har fået en ny vejrmand i tv. Ham har jeg ikke set før og helt ærligt, så lover det ikke for godt med ham. Han har vist helt andre planer med weekendvejret end jeg har. Hmmm han skal stramme gevaldigt op, hvis han vil blive min vejrdarling, og hvem vil dog ikke det? Michael Jarnvig var det i mange år. Bare spørg mine ældste sønner, som levede med mor og Michael. Håber den nye arter sig og kommer på bedre tanker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar