torsdag den 24. juni 2010

Slip heksene fri

For mig er Sankt Hans aften meget mere end bare en hyggelig aften, hvor vi brænder en til dagen bygget dukke af, griller noget mad, drikker noget vin og synger en sang, som næsten ikke er til at få ud af munden.
For mig er aften en meget alvorlig påmindelse om, at for ikke særlig længe siden, brændte vi hekse af her i landet.
Hekse var ikke bare dukker med halm i maven, næ det var skam rigtig levende mennesker, for nogen lidt for levende. Mennesker som dig og mig og i særdeleshed som MIG. Mennesker med alternativ tankegang, med andre evner end de gængse. Dem som vi i dag kalder alternative behandlere. Nogen er endda begyndt at blive indlemmet i det etablerede system. Det går langsomt, men dog så småt fremad og hånden på hjertet, så er der vist ikke mange af os, som i dag ikke har prøvet en eller anden form for alternativ behandling.
Nu brænder vi dog trods alt ikke anderledes tænkende, vi er bare skeptiske. Ok , sundt og fair nok, jeg er klar til den videre kamp og nød min kampaften i går.


Sammen med min mand og hende her.

Til bål i Lovparken. Lige midt i Køges hjerte.



Hov, hvor var Connie hedegaard lige i denne sag????
Til flammernes knitren, nød vi vores sandwich, rose`, melon og jordbær samt hyggelig snak.



Håber også du havde en dejlig aften!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar