tirsdag den 22. juni 2010

SOS: HJÆLP TIL VENDESTRIK!

Jeg er jo igang-langsomt-med en model fra bogen "Vendestrik" fra Tante Grøn.


Den valgte model er denne "Voksenbluse med stort halshul"

Jeg er nået hertil. Det kører ellers ganske fint der ud af. MEN nu står der, at jeg skal strikke, til bagstykket er 54 riller bredt i stykket under ærmegabet. Nu er mit spørgsmål så:

Er det den ende hvor jeg her har lagt en pind (det må det da være ik ?), eller er det den ende jeg har lagt garnnøglet i?



Har nogen erfaring med denne model? Kender opskriften? Eller bare sagtens kan svare mig på problemet lige ud af luften?

4 kommentarer:

  1. Hej Stella.
    Du skal måle riller fra den brede ende. Det er lige som den babybluse jeg har strikket. Derfor ved jeg det. God fornøjelse.
    Knus
    Sussi

    SvarSlet
  2. Kan ikke vendestrik...desværre.Strikker næsten aldrig.
    Men du kan roligt spørge tanterne, ved at ringe til butikken. De kan helt sikkert hjælpe dig, for de kan bare.

    Karen

    SvarSlet
  3. Tak Sussi.
    Hvis jeg gør det, bliver blusen MEGET lille, men da muligt at du har ret, det virker bare ikke rigtigt.

    Karen.
    Nå så der er trods alt noget som du ikke er mester i. Godt råd. Tak. Jeg vil ringe til de søde tanter.
    Tak fra Stella

    SvarSlet
  4. Jeg kan se, at du allerede har fået hjælp til vendestrikken, og jeg kan alligevel heller ikke finde ud af det... men jeg vil bare sige, at den bliver super dejlig den sommerbluse, som du har på pindene. :-)

    SvarSlet