onsdag den 11. august 2010

DER ER NOGET I LUFTEN!

Ferien er slut og dermed muligheden for at sove længe. Nu er jeg tidligere på benene.
pludselig opsnusede jeg noget nyt. DER ER NOGET I LUFTEN og jeg ved godt hvad. Det er IKKE efterår, men sensommer. Der er en ny skarphed/friskhed i lyset og i luften her tidligt på dagen. Pludselig er detn ok at sommeren går på hæld. Pludselig er det ok, at en ny årstid banker på døren, med alt hvad det indebærer. Feks æble, blomme og drue høst. Naturen skifter farver og luften skifter til andre grader. Vi rykker mere inden for, tænder stearinlys, får lyst til at bage, læse i en tungere bog, finder strikketøjet frem, smører symaskinen, får pludselig øje på hjemmet med nye øjne, måske trænger noget til en opfriskning, en ny pude, et nyt tæppe.
Tænk at være så rig, at bo i et land med skiftende årstider og alle de muligheder vi får forærende ved hver af dem, så NEJ, jeg vil IKKE ud af mine klipklapper og bare fødder. Og JA, jeg glæder mig til at købe årets fede vinterstøvler. Livet er både og. Det er faktisk helt fint med mig.







3 kommentarer:

  1. Du beskriver det simpelthen så fantastisk godt. Jeg kan også godt mærke det og det er bare en helt vidunderlig fornemmelse. Sensommeren! :)

    SvarSlet
  2. Perfekt beskrivelse af dagen og tiden, jeg glæder mig også til stearinlys og nye støvler.

    SvarSlet
  3. Når man tænker nærmere er det jo lidt som aldre og selve livet ik`?

    SvarSlet