tirsdag den 17. august 2010

Næsten som en fridag

Regnen pisker ned i stride strømme, hverken katten eller jeg gider at gå ud. Rugbrødsdejen bobler i formene et par timer endnu, skal bare bages inden aften og nybagte boller af den groveste slags, fylder huset med den dejligste duft. Klokken er 10 min i 11 og jeg sidder med varm the og læser blogs. Det er helt som en hel fridag, men nej, det er bare en friformiddag og jeg nyder at kunne starte så langsomt. Nå de huslige sysler stille og roligt og en halv time til bare mig selv. Om en halv time ankommer den første klient til klinikken. Der bliver jeg så til ved 19 tiden i aften. Der skal de nybagte herligheder indtages, med god øko Danbo fra den lokale ostemand og en kande the. hvis regnen fortsætter bliver aftenen vist noget med noget garn eller knyttesnor i hænderne, ellers vil jeg nok lige ud og trække frisk luft i lungerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar