onsdag den 22. december 2010

TRE RETTERS FREE STYLE

Her er koldt som i ....nå det udtryk skal jeg skåne jer for. Der er kun ET at gøre. ARBEJDE. Jamen perfekt, for mit arbejde i dag, handler om at kreere noget fornuftigt i mit køkken. Den ældste kommer til middag og pakkeleg. han er kok og ser massevis af mad til hverdag og ikke mindst julemad, så næ nej, nu skal han dælme få mad skal han. En dessert, som han i hvert tilfælde aldrig har set fra min hånd før. Jeg er ABSOLUT ikke dessert kok, men nu skal det være og som sædvanen tro, har jeg allerede inden start, lavet om på opskriften, men det er noget med noget frugt og husblas.
Rødt kød i store mængder til herresiden af selskabet, men i dag med nyt rustikt tilbehør i form af stegte kartofler og æbler og nogle hvidløg og krydderurter og en kold krydderurtesovs af hvad jeg nu får fingre i og ikke mindst, husker at komme i.
Forretten er ikke helt på plads, men bliver noget med en fisk indblandet.
Gode vine skal ledsage herlighederne og som sagt, skal vi have pakkeleg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar