torsdag den 3. februar 2011

Det ekstra øje

 Det lille lommekamera findes vel efterhånden i enhver dametaske, hives frem og dokumenterer snart sagt alt, som om dette sekund er det sidste i livet, eller i hvert tilfælde et af livets højdepunkter som bare ALDRIG må glemmes. Fint nok med mig og jeg er da i øvrigt selv en særdeles ivrig fotograf. Der er bare et men.....måske kun i min verden....men men, jeg finder en del af fotoiveren lige så kritisabel og belastende i det offentlige rum, som brugen af mobiltelefoner. det er jo efter hånden en sjældenhed at møde et menneske med BÅDE to frie ører og øjne. Som sagt fint nok, men der er et men, jeg GIDER IKKE at være en del af andres ligegyldige(for mig og andre i kupeen) snak om dette og hint og mit men vedrørende fotografering, handler om folks knipseri på FORMLAND MESSEN. For det første er det FORBUDT, hvilket kan læses på første side i kataloget og vist også andre steder og for det andet: Hvad skal folk med de billeder?????? Tyvstjæle andres design og gode ideér og hårdt arbejdende erfaringer?????????Gå direkte hjem og kopiere minutiøst efter sit billede???????Eller hvad er meningen????????Lider folk af hukommelsestab i en sådan grad, at de ikke er i stand til at huske dagens højdepunkter når de kommer hjem????Hvorfor ikke tale med kunstneren selv, bed om en brochure hvis du skal bruge det til din butik....hmmm for FORMLAND er jo faktisk EN LUKKET FAGMESSE hvis nogen skulle have glemt det og IKKE en legeplads hvor vi stjæler fra hinanden med arme og ben. Jeg har selv både haft butik og udstillet på messer, så jeg ved lidt om hvor langt folk kan finde på at gå, endda lige foran næsen på dig. NO RESPECT kan jeg love jer. Jeg krummede tæer rigtig mange gange i dag. Forhåbentlig ikke en grund til, at mange ikke gider udstille på messer mere, for ALT skyldes ikke krisen ved jeg.


Selvfølgelig havde jeg også selv kameraet fremme. Ude i hallen, hvor kun denne smukke dekoration lå. Et hjerte lavet af æbler. Sødt.


 En lille sød ring med mintgrøn plast blomst, var en lille gave fra firmaet SÆGEN. Smukke kopper og smykker i porcelæn.



Virkelig smukke ting og meget smukt præsenteret.


Et par indkøb til eget brug blev der også plads til. Nu er det endelig min tur, til at smage LØV teerne. Øko teer af fineste slags.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar