søndag den 6. februar 2011

TOP LÆKKER GIVE AWAY

Vintage hausfrau, som jo laver de mest bedårende lækre cupcakes og pynt der til, har nu smidt en ny bog i luften, som inden længe, kan blive min, eller en andens.


En ny bagebog med de små lækre MACARONS.
Nu er de små delikatesser nået til Danmark og snart kan de blive hvermands eje.
Jeg har tidligere nydt dem i bla HARRODS lækre lille cafe`/kondittori og købt et par af de dyre kronjuveler med hjem. Også i et stinkende mondænt og dyrt lille kondittori i Paris har jeg nydt sagerne. typisk to eller tre små kager efter eget valg og en kop kaffe og du er ruineret. Det er vel en af hemmelighederne bag lækker luxus, som man stjæler sig økonomi til og glædes over i lang tid. Nu kan vi snart bage Macarons alle sammen, og vil nok gøre det. Lige som med muffins, som gik til at blive små dyre over dekorerede  luxus kager med "hemmelig" oprindelse". Alle bager nu cupcakes og snart laver alle også macarons, men helt ærligt, er det for de flestes vedkommende "bare" hverdags udgaven vi formår og kun de ypperste kender og mestrer den RIGTIG lækre såvel cupcakes/Macarons og deri ligger forskellen heldigvis på fest og hverdag og gid ske tak og lov for det. Ellers gik alt jo i stå og eller fandtes der ingen luxux og forkælelse. Så jeg satser på bogen, bager nogle kager og glæder mig til næste besøg hos LA Glace, Harrods eller Paris, hvor man møder den "ægte" vare. En dag må jeg dog smage Hausfrauens egne kager, for de ser GODT NOK lækre ud og den kvinde har da om nogen styr på detaljen. MUMS.
Jeg elsker at være kreativ og er glad for at så mange er det, men jeg elsker godt nok også at besøge den RIGTIGE kunstner. Der hvor du kan glemme ALT om kopiering, for det kan du simpelthen ikke. der er nemlig tale om både ægte håndværk, uddannelse, arbejdsomhed og så meget flair og vilje som de færeste af os nogen sinde kommer i nærheden af. Hver ting til sin tid og plads til alle. Er det ikke bare dejligt at vi alle har lov at være her????
God søndag, god kreativitet og måske bagedag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar