tirsdag den 26. april 2011

Minder. For små sko.

Dette er ikke et minde, men en sjov gammel ting. Min ene søster har en særlig næse for, hvad jeg kan lide når vi taler om gamle, sjove og eller skæve ting og sager. Disse små sko fik jeg en jul af hende. Købt i en antikvitetsforretning, hvor de stod og ventede på rette ejer, som heldigvis blev mig. Jeg elsker at se på de små fine sko. Nok engang fine og skinnende, men nu står med deres naturlige slid.


Hvilken fin lille pige har mon gået med dem? De passer til størrelse ca 2-3 år i længden, men er meget smalle og meget smalle. Stakkels barn, men sådan var fodtøj vel dengang og jeg er ret sikker på, at de har tilhørt en pige fra en finere familie. Her kan man for alvor tale om, at lide for skønheden.


Hvem, hvad, hvornår, hvorfor og hvorhen?????Jeg aner ikke noget om skoenes alder eller historie, men fine er de og jeg er meget glad for dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar