søndag den 10. juli 2011

Det er godt nok længe siden

at jeg sidst har startet dagen hjemme, med sådan et morgenbord. Vi plejer kun at være manden og mig, han kører når jeg står op. Om lørdagen kører han til tennis når jeg starter dagen og søndag sover han som regel længe. Jeg har mine egne ritualer og alt er godt. Men i dag er det sidste dag med feriepige og en søn ønskede også morgenmad med mor. Morgenen blev startet med et bugnende bord med æg og grove og lækre bagerbrød, kaffe, rene safter og min ungdoms favorit....et kaffebrød. Ude under åben himmel, skøn morgen sol og fuglefløjt. Der kan lige klemmes endnu et spil poker ind i programmet før sønnen kører videre og vi skal udforske badevands temperaturen og nyde den sidste is med Izabel for denne gang. En skøn uge er gået, desværre alt for hurtigt. Gid hun var her en måned, så der var flere hverdage, hvor hun kunne lege mere med vejens unger. Her på vejen er det stadig moderne at lege ude. Her tegnes hinkeruder og råbes ..........X...i dååååååsen til sent om aftenen. Inde er det kortene som blandes og pludselig gider den ellers meget udsvævende unge i familien også at lægge vejen forbi og spille med og oven i købet efterspørge de gamle brætspil.
I går var det en stakkels plastik fodbold som blev behørigt sparket i kamp. 1,2,3 er der fodboldkamp og alle spiller med liv og sjæl. Mange frygter ferie tiden, hvad skal vi dog beskæftige de moderne pc-børn med...tja...en bold og et spil kort, skal vi sige ca 30 kr og feks en stak skrællede gulerødder, så er der basis for god underholdning for alle. Det er i hvert tilfælde min erfaring. Prøv det endelig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar