lørdag den 23. juli 2011

Sten fra hjertet!

Du godeste en katastrofe i Norge. En tragedie for hele landet, for en lille ø og for minimum 91 menneskers familier, som på et splitsekund og uden varsel og logisk grund, har mistet deres kære. Hvad kan vi gøre?????Jeg aner det ikke. Andet end at støtte ALT, hvad der overhovedet viser vores antiparti mod alt som lugter af terorisme og de verdener hvor den slags fostres. At værne om vores eget demokrati og støtte op om ethvert initiativ mod samme politiske styreform og tankegang, når og hvor vi kan. Jeg er, uden at være specielt pessimistisk anlagt, overbevist om, at terrorismen inden længe også får held med, at slå til i Danmark. Der har været flere forsøg efterhånden, endnu uden "held", men selvfølgelig kommer det. Det er lige det rigtig mange/alle er bange for. DU GODESTE, I VORES LILLE SMØRHUL!!!!! Men lige der er jeg ikke helt enig. Vold og terror er ikke værre når den rammer mig, mine, mit land, Norden eller Europa, end når den hærger i alle andre dele af verden. Bevares, katastofen ville jo få helt uoverskuelige, tragiske følelsesmæssige konsekvenser for netop mig og mine og det jeg og vi står for og kæmper for, MEN vi må forholde os kritisk hele tiden, vise sympati, råbe op, støtte og vise vores uenighed HVER GANG lige meget hvor urigmelighederne foregår. Den enes liv eller skæbne er ikke mere værd eller vigtigere end andres og først når vi tænker OS ALLE og ser os selv som verdensborgere med fælles ansvar og pligter er vi i stand til, at tænke og agere globalt og i fælles ånd og forståelse. Det er TOTAL UACSEPTABELT MED TERROR! Uanset hvor den viser sig, om det er i Danmark, Norge eller Afganistan. Husk at værne om demokratiet, om fællesskabet, om det sociale engagement og ansvarlighed. Tag afstand fra fanatisme, undertrykkelse, ensrettethed og antidemokratisk tanke og handling. Kæmp for alt hvad du har kært, men ikke kun dine egne, men også alle de mennesker og verdensdele, som gæstfrit åbner sig for os når vi rejser ud i verden. Lad os sige tak for gæstfriheden med vores sympati og støtte.
Min egen umiddelbare støtte lige her og nu, er helt håndgribelig og symbolsk med et tændt lys, sten med gode ord og symboler, min dybeste medfølelse og tanker og et øjebliks stilhed og plads til reflektion.


Et lys i mørket, ønsket om healing fysisk som psykisk, Peace og Good Luck!
Meget lidt, men det eneste jeg har lige her og nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar