søndag den 21. august 2011

I julestemning.

Så er stilen lagt og linjerne er tegnet for den kommende jul. Desværre har krisen ændret meget på Formland messen. Der er langt mellem vovehalsene. Da jeg i tidernes morgen havde butik, holdt folk vejret i spænding når jeg var til messe i august. Alle inc jeg selv var spændte. Hvordan ser julen ud i år????? Formland dikterede nogle retninger, man valgte en vej og satsede på den farve og stil og vi var begejstrede og spændte. Sådan er det ikke mere og sådan har det ikke været længe. Alle kører i samme sikre spor. De store, som sidder aller mest fast i sadlen, kommer  med lidt nyt, men ingen vover så meget som et øje og tør springe ud i det ekstreme eller sige menigmand midt imod. Her springes ingen rammer eller udvides rammer mere. En stor skam efter min mening, men jeg forstår også godt at ingen tør, for ingen har længere råd.
Jeg sprængte en lille grænse, omend den var ret beskeden. jeg pillede ved julekurvenes udtryk.En alvorlig sag skam, for her vi oppe mod gode, lange traditioner, med en spånkurv. I år prøver vi med brune poser, lidt naivt frihåndstegning, lidt god gammel julerød tilsat lidt hidsig grøn og et lille laksegl. Der kommer også et chokoladehjerte af høj og lækker kvalitet med håndskrevet firmanavn. Måske ikke den store revolution, men man piller altså ikke bare ved en julekurv. Niecen, det unge modige og kreative væsen, ændrer til endnu vildere ting i hendes virksomhed, men hverken vi, eller vores kunder er ens, så jeg mener absolut begges nye udtryk er lige i skabet og absolut et forsøg værd.
Vi er faktisk et rigtig godt makkerpar på sådan en messe. Gode til at finde noget struktur, gå efter det væsentlige og spotte nye tendenser og ingen af os er vist spor kede af, at gå glip af dansende nisser som oven i købet også kan synge.
Vi var effektive som bare pokker. Foldt fokus helt ned i detaljen, som også indbefattede medbragt SUND og lødig kost og masser af vand . På den måde bevarer man det gode humør og undgår den tunge hovedpine.


Niecen gav kaffe og kage æble. Lidt må der til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar