fredag den 5. august 2011

Man tror det næsten ikke.

Ikke engang jeg selv forstår hvordan. Hvergang min symaskine endelig står klar, med både over og under tråd, lyset tændt og pedalen lige klar til et let tråd. Men jo, nu er den fremme igen og bordet flyder over af stoffer af den bløde slags. Først en bestillingsopgave. Et lækkert slidt dynebetræk i fine pasteller, er nu tryllet om til to små dynebetræk til en kommende jydepige. Hun kan roligt glæde sig til de bløde lag.
Nu er der lagt an til små ting til en anden lille dames ben og en lille overraskelse til en, som garanteret har glemt at hun ønsker sig sådan en, men det ved jeg altså at hun gør. Størrelsen? Den satser jeg på. Mønster? Endnu mere sats. Jeg er uforbedrelig i den retning. Når jeg vil sy, så vil jeg sku sy NU!

Dyret står klar. Mens der endnu var fin orden i nærområdet.


De søde pastel striber. Der blev lige til to små betræk. Et med striber vandret og et med lodret.

 En hurtig sammen banket lavendelpose, følger lige sengetøjet på vej.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar