fredag den 21. oktober 2011

Et frygtelig farligt sted.

Efter græsklipningen i går, gik turen til min søde venindes butik. Mosehusets thehandel. Ude midt i skoven. I den smukkeste natur. Man tror det er løgn, men det vælter ind med kunder hver eneste dag. Der er også altid noget at komme efter, om ikke andet, så de dejlige theér og nymalet kaffe. Du skal være noget af en alsidig ekspert, hvis du eftersøger en the, som ikke findes der på hylderne. Den gad jeg godt høre om. Min var bare den helt almindelige gode gamle kvæde, som jeg har elsket i årtier. Sådan en rigtig god efterårsthe. Den holder hvert år, frem til juletheen tager over. Nisserne på loftet, som bor der hele året, havde fået godt selskab af en masse andre julerier. Julen havde i det hele taget indtaget huset både her og der. Pebernødder med chokoladeovertræk er et sikkert hit hos mig og en lille pose kom også med hjem, men heller ikke mere jul endnu. Jeg venter lige til 1.11. Så kan man vist godt begynde, sådan bare i det små.

2 kommentarer:

  1. Jeg har en kollega som fabler om det hus i et væk. Der kan hun også mægtig godt li at komme :-)

    SvarSlet
  2. Ej har du ikke været der Kirsten? Kan du SÅ komme afsted.

    SvarSlet