søndag den 23. oktober 2011

Hvorfor bliver de så lange med alderen?

Nej  nej nej, det er ikke lige dem, som i garanteret tror. Hverken boller eller bryster. Heller ikke mændenes næser eller ører, som jo også bliver (især ørerne) ret gigantiske med alderen , på nogen. Næ nej, jeg tænker på øreringe hullerne på gamle damer. har i ikke lagt mærke til det? Kæmpe huller, siger jeg bare, men hvorfor????
Det er jo som regel ikke forde, at de har mega codylt store tunge dimser på. Er det mon noget med guldindholdet og dermed tungere end unges lette blik dimser? Sådan noget kunne jeg godt tænke mig at vide noget om.

4 kommentarer:

  1. Mon ikke det er pga. vævets nedsatte elasticitet?

    Og så kan tunge smykker, jo også gøre deres til huller i en hud, som ikke længere har den samme ungdommelige evne, til at trække sig sammen....vil jeg tro ;-)

    SvarSlet
  2. Tja, tjo, måske June. vi må vente og holde godt øje med situationen.

    SvarSlet
  3. Skal jeg løse mysteriet.
    I visse afrikanske stammer er der status i store huller. Man udvider ganske langsomt hullerne ved at sætte pinde i hullet. Hver gang hullet er blevet tilpas udvidet sættes en større pind i. Til sidst er hullerne på størrelse med hvad der svarer til et kosteskaft tykkelse.Øreringene som kvinderne bruger er bestemt ikke af den lette slags.
    Nu tænker I, hvor dælen har søsteren den viden fra. Jeg har skrevet kristendomsopgave om Kikuyerne. Et ganske spændende folkefærd.
    Mange hilsner
    Sussi

    SvarSlet
  4. Tak Sussi. Dejlig ny viden, men jeg tænkte nu meget på ældre danske damer uden en kæp i øret.

    SvarSlet