fredag den 23. december 2011

Sådan skal den juleged barberes.

Der er godt nok langt mellem snapsene efterhånden. I både min egen og i mine børns barndom, var en del af juleglæden jo at glo på julevinduer.Der var arbejdende nisser og kørende tog og en masse der imellem. Nu er der nærmest ingen ting og når der endelig er noget, er det et eller andet smart, som man skal være et meget usædvanligt kreativt gemyt for at se det julede i. Nogen som stadig giver julevinduerne max gas, er til min store glæde og taknemmelighed ILLUM. Det kan god være, at de ikke er helt smarte i deres håndtering af ammende kvinder, men julevinduer, dem kan de tilgengæld håndtere på sjoveste måde. Her er både noget for børn og voksne og noget til fantasien.







3 kommentarer:

  1. Kønt syntes jeg ikke det er. I Horsens står den gamle nisse med stokke og banker på ruden som den gjorde for 40 år siden, da jeg så den føste gang. Inden i centret er der et godt gammeldags jule udstilling, som børnene kan gå rundt om, gå over en bro og sågar smide ønskepenge i en lille sø. Der er hele tiden en lille ny nisse som dukker op, eller et lille dyr.
    Rigtig glædelig jul til dig og din.

    SvarSlet
  2. Tak og i lige måde Helle.
    det lyder som rigtig juleudsmykning i Horsens. Nogen små børn også kan forholde sig til.
    Du har ret Illum er noget gakket, men der er nu faktisk også rigtig meget sjov for børn og en masse som bevæger sig.

    SvarSlet
  3. Ja de er flotte de vinduer .
    Mente jeg havde lagt en kommentar herinde men den må være røget sig en tur. Der var også en julehilsen.
    Så Du ønskes en glædelig bagjul :-)

    SvarSlet