torsdag den 16. februar 2012

Nyeste fag i syskolen.

Min dygtige ekev i den lille syskole, har jo forlængst overhalet mig, i både formåen, droduktionstal og udstyr. Nu er hun også begyndt at strikke. Jeg fik hende for snart mange år siden, til at strikke et sjal. nu er hun ved egen hånd, gået igang med et tykt, lækkert tæppe i glade striber. Et tæppe, som skal holde kulden fra husmodellen til foråret, når hun skal luftes i klapvognen.
I morgen kommer både eleven og husmodellen til kreativ dag her hos mig. Den oprindelige plan lød på syning, men nu er der vist ændret til noget strik. Nok også for mit vedkommende. Jeg har jo lidt af hvert jeg kan kaste mig over. Projekter mangler jeg ikke og i morgen ligger tiden for os. Jeg satser på lidt syning og en masse strik. Og kaffe. Mmmmmm en ny dejlig af slagsen. Med lakridssmag. nogen tror måske, at jeg er helt vild med lakrids. Det er jeg faktisk ikke, men jeg er frisk på at prøve når smagen dukker op i sjove nye forklædninger. Sidst var det i kaffe og den var god. ikke i vilde mængder, men som den lille luxus. som det den er tænkt som, en sjov dessert kaffe med anderledes smag og stadig med kaffens gode egenskaber til desserten. Den hopper vi nok lige på igen i morgen. Den smager og så feder den ikke og det tæller højt i det selskab jeg skal være i i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar