torsdag den 8. marts 2012

Kampdag!

Kvindernes Internationale Kampdag. Århhh hvad har vi dog at kæmpe for, med mod? Næ, sådan i det store hele, i den hjemlige andegård går det jo nogenlunde for de fleste hmmmmm, vi har da feks fået en kvindelig statsminister og flere kvindelige ministre og ledere i erhvervslivet og på ledende poster. Jo jo, men prøv at læse et interview med en af dem. Du godeste en forskel på hvad man spørger en mand og en kvinde om STADIGVÆK i 2012. Har i lagt mærke til, at i artikler om og med kvinder, står næsten altid hendes alder og det gør der faktisk lige så ofte IKKE på en mand. Tankevækkende ik?
Men jo, der er stadig brug for om ikke hele tiden kamp, så i hvert tilfælde støtte og observation, både lige om hjørnet og ude i verden. Der er stadig lande, hvor små bitte piger omskæres, hvor mavedans er forbudt, hvor det er en sorg at føde en pige, hvor kvinder skal tildække deres krop, hvor kvinders stemme ikke tæller, hvor en ugift/fraskilt kvinde ikke har værdi, hvor lov og ret ikke indbefatter kvinder, hvor der ikke er fri abort, hvor kvinders seksualitet regnes for ikke eksisterende fortsæt selv her fra. Skulle man være i tvivl om, hvorvidt det kan betale sig, at kæmpe en kamp og slå et slag for kvindernes fortsatte selvstændighed, alvorliggørelse, uddannelse og bla bla bla, så bare tænd for dit fjernsyn/radio og stil ind på de danske kanaler som foreksempel Paradis Hotel, Topmodels, Amalies Verden......................Hvad er det liiiige der fylder der? Hvad syntes du selv om synet på kvinden i de programmer? Og så har jeg jo ikke engang nævnt en af mine små kæpheste RAP musikkens "kælenavne" til kvinden. Jeg er jo helt og ganske urokkelig sikker på, at man ikke bare bliver hvad man spiser, men også hvad man kaldes og kaldes du luder og so mange gange nok, ja så vil jeg vædde min gamle hat på, at det også bliver en del af din selvopfattelse og NEJ kæreste JOKEREN, du kan IKKE overbevise mig om noget andet og NEJ jeg er ikke for gammel til RAP og JA JA JA jeg har forstået at i mener det kærligt. Sødt, men det ændrer ikke ved ordenes egentlige betydning, og den "skade" ordene gør ved modtageren selvforståelse. Så jo, jeg mener, at vi har brug for denne dag, både i dag, i morgen, næste år og resten af vores liv. Vi, kvindernes vagthunde. God kampdag til alle!

                                

Ingen kommentarer:

Send en kommentar