lørdag den 25. august 2012

Planlægning med kontraster.

Jeg er igang med de store rejseplaner. Lige fra den snarlige tur til Malta hvor en ven holder sin fødselsdag. Kuffertens festlige indhold er næsten valgt og nu ligger også en tale og en sang fra mig klar til turen.
I september er tiden for min mands ferie og dermed vores autocamper tur i år. Ferien bliver lidt kortere end først planeret, sådan er de selvstændiges liv somme tider, og pludselig er der heller ikke en i Spanien vi skal overraske. Nu er planerne helt vendt op og ned og blevet til seks dage rundt om sjælland langs kysten. Det bliver da helt fint og anderledes. Vi vil klare os uden pladser og der med uden strøm. Det bliver noget med stearinlys og lidt tidligt i seng. Fint nok, så starter vi da bare tidligere om morgenen og får måske hvilet rigtig grundigt ud. Bad må blive noget med dagens by svømmehal hvilket er prøvet før og altid fungerer upåklageligt. Vi har kopieret kæmpe store sjællandskort ud, et til hver, hvor vi hver især plotter ønske byer ud på ruten. Et nyt stop hver dag og afsted på cyklerne og til fods. Ud at opdage og udforske i eget land, ja sågar egen ø. Det bliver vist ganske sjovt, hvor meget kender man lige når det nu kommer til stykket?
Vi skal ud og se og smage. Smage på lokaliteterne som vi putter i egen campergryde/kuglegrill eller ud og spise på små hyggelige steder som vi ikke vidste fandtes.
Løbetøjet skal med, et par gode bøger og det stribede strikketøj som på den tur gerne skal skifte garn en masse gange, for efter den tur, kan lille Lui komme når som helst og jeg skulle gerne være klar med velkomstpakken.
Sideløbende lægger jeg planer for en rejse til Indien. Min anden af slagsen. Indien tager man jo ikke lige til hver anden dag, så der kræves meget planlægning. Jeg vil rejse uden hjælp og selv planlægge det hele, både forde jeg efterhånden føler mig ok rustet i rejseri og for at spare dyre penge til rejseselskaber. Sådan havde jeg ikke turdet gøre første gang, men det gør jeg nu. Jeg vil til Kerala og se lidt af hvert, så det handler om, at finde nogle emner og områder og der efter hoteller. Transport mellem de forskellige mål køber vi os til der nede. Der er altid en mand med en bil i Indien. en spændende rejse som jeg glæder mig meget til, men først skal den planlægges og det skal gøres rigtigt og det tager tid, men nu er jeg igang. Jeg nyder arbejdet som jo er første del af en lang spændende rejse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar