søndag den 25. november 2012

En weekend i stjernernes tegn.

Min weekend har været fyldt med stjerner. Stjernestunder, blogstjerner på besøg, min egen lille stjernes fødselsdag og nye funklende stjerner på min arm.
Julebutikken har været åben både lørdag og søndag. Søndagen var stille, men gav så bare des mere tid til til snak med en blogveninde, som lagde vejen forbi.Vi kom vidt omkring. En kreativ kvinde som gerne giver kig til hendes evner udi malekunsten. Besøg hende endelig lige HER. 
Lørdagen var travl. Kunderne væltede ind, både i form af kendte og totalt ukendte mennesker, som havde hørt om min lille butik. Sikke en hyggelig dag. Også lørdag blev jeg beæret med blogveninde besøg. Lotte med bloggen lige HER var forbi med mand og søn. Sønnen er lille lækre Adam som man også møder på Lottes blog. Adam besøgte mig også sidste år og tegnede på min tavle.


 Efterhånden var hans tegning helt udvisket og jeg slettede den helt da jeg gjorde julerent. Da Adam var gået i går, så jeg hans nye tegning. TAK for tegningen Adam. En tegning, som passer perfekt til Englegården. Lotte er en kreativ kvinde som tidligere har begavet mig med små finurlige påskekyllinger. I går var der gave igen. Et smukt hjerte med Lottes broderede engel. Hvor fint. Tusind tak Lotte.


Som levende reklamesøjle har jeg hele weekende flashet smukke stjerner på min ene arm. Meget vellignende tatoo look a likes. Selv mine børn troede at mor havde flottet sig med tatovørnålene. 20,- koster sådan en lille pakke som holder til et par brusebade. Det er ikke sidste gang jeg gir den som rockstar for en dag.


Den første julegave blev dryppet i min turban og årets første julekort. En virkelig god start på løjerne må jeg sige.


Søndagen startede på smukkeste vis i Køge kirke. Glo barnedåb kunne lige klares inden åbningstid. Carolina blev den lilles navn. Et navn som rimer rigtig godt på marcipan, som pigen ligner en som er lavet af. Pludselig står sønnens legekammerat der som gift far til en lille pige i lang hvid kjole.
Tiden løber og når min egen "lille" blev fejret i går med 21 lys i kagen, er det som om historien kører i cirkler. Det er de samme historier, bare med nye hovedrolleindehavere. Enogtyve år kan forsvinde som et fingerknips. Nu er alle pludselig voksne, selv børnene, altså bortset fra de børn som børnene pludselig selv får og jeg må låne og nyder at låne og...og...og.
 Det gælder om at holde ud, holde fast, holde med og ikke mindst at holde af. Jeg prøver på det hele.
Tak til alle som kastede glans over min dejlige weekend.

6 kommentarer:

  1. Hehe tak Stella du er jo selv en stjerne :-)
    Havde godt set den på din arm men fik ikke spurgt ind til den. Vi havde jo så meget andet som lige skulle vendes .Det var hyggeligt at kikke ind hos dig. Fin butik du havde stablet på benene. Stagerne passede perfekt i størrelsen til bakken med rummene i . Mvh Kisser :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kirsten. Man får ikke spurgt til de stjerner, for de ser så rigtige ud. Rigtig hyggeligt at du kom og fint at der var så god tid. Var du kommet lørdag var det kun blevet få ord.

      Slet
  2. Vi siger også mange tak! Det er en fornøjelse at besøge din julestue.
    Ja, Adam kunne også godt huske, at han havde tegnet på tavlen sidste år, så han var travlt optaget med at lave en ny tegning, mens mor shoppede igennem :-)
    Og tak for tilbuddet, i øvrigt. Du siger bare til, når du har tid.
    Knus -
    Lotte

    SvarSlet
  3. Selv tak Lotte. Rigtig dejligt at se jer igen og hyggeligt med en ny tegning.
    Jeg siger til når der er tid på briksen igen. Meget spændende.

    SvarSlet
  4. Hej Stella.
    Det lyder som en dejlig weekend i "julebiksen". Jeg håber, at jeg er på mærkerne næste weekend.
    Herligt, at Adam huskede at lave en ny tegning... Og jeg ser, at englen ikke er afrikaner ;-)
    Knus
    Sussi

    SvarSlet
  5. Du skal være velkommen Sussi. Ja, rigtig fin tradition med ny tegning til jul fra Adams hånd. Mon ikke englen er en af de hvide fra Englegården?

    SvarSlet