torsdag den 29. november 2012

Et julehjem.

Det er godt nok første gang, at jeg har modtaget en adventskrans med posten. Jeg er på ingen måde egnet til at lave den slags selv. Jeg er aldrig nået længere end til paptallerkenen med en klup ler, et lys, en grankvist og evt en paddehat. I år ville jeg have min krans lavet af Matadormesteren fra Ribe. En kreativ blomsterbinder som ikke går amok i glimmer og dimser, men plejer at holde sig til den minimalistiske/naturlige sti. Med posten kom kransen. Pakket i bobleplast og kasse var den som taget ud af butikken. Nu hænger den fint og venter på søndagens komme. I et ruf blev huset også lige julepyntet. Jeg har snævret voldsomt ind på pynteriet med årene. Fire flyttekasser er vist hvad vi efter hånden har af pynt, men mindre end en er vist kommet frem i år. Maileg nisser, en masse svampe i forskellige materialer, lidt råvildt og kogler er stort set det hele. Mere dims gemmer vi til juletræet. I år bliver det mere noget med hyacinter, en masse lys, frugt og lækkerier. Sådan er det i år, måske bliver det anderledes næste år, men nu er vi altså her.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar