torsdag den 27. december 2012

Og 1-2-3 så er de væk.

Ikke i en sæk, men i store flyttekasser. Julepynten er væk. Pakket pænt ned og sat på loftet med et tak for denne gang, vi ses om et år. Huset er støvsuget og rent. Der er lige lidt mere at klemme ud af adventskransen, nogle kagedåser med masser af de gode kager og nogle skåle med god chokolade. Ellers er her gjort rent bord.
Vi har haft en dejlig jul. Gæster, pakkespil, kager og slik, gløgg og vin, juleture og hygge, gode film og diverse kortspil, dejlige piger i rette julehumør, god mad og gode traveture, glimmer og glam og gaver som var valgt helt perfekt, jule sange og salmer, juletræsdans og gode bøger, lidt strik og en god kop kaffe. Alt hvad i vores familie skal til, for at lave en dejlig jul, har været lige hvor det skulle være.

Nu er det hverdag igen. Jeg har stadig fri, men det er ikke længere julen som fylder vores liv.
I morgen skal jeg på tur med manden. En hel dag sponsoreret af julemanden, som hen over december har drysset sedler i mandens gavesok, med lovning på både brunch, spa, massage og biograf. Vi vil sende julemanden en sidste kærlig tanke, mens vi lader os forkæle.
Inden jeg ser mig om, skal hylderne fyldes op igen, med alt hvad der hører til en godt nytår. Den tid, den glæde.
om lidt vil jeg gøre en indsats for, at mindske det overflødige julefedt og riiigelige mængder af dansk lurpak, som måtte sidde fast på sidebenene. En go times motion venter på mig.
Aftenen skal tilbringes med en lille stribet sok, en film og en meget spændende bog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar