fredag den 3. maj 2013

Det lysner.

Det går langsomt, men sikkert fremad med mit nye arbejdsværelse. Vægge og lofter er hvide og uberørte, endnu.
I går fik jeg ved hjælp af en medfødt stædighed og skjulte kræfter, bakset et uhåndterligt og ganske tungt skab op fra kælderen, gennem haven, op af en ny trappe og ind på sin nye plads. Nu står det nyvasket og venter på et garnlager.
Manden forbarmede sig og skilte, bar og samlede en gammel kaneseng, som nu står klar til både overnattende gæster og hyggelige sladretanter, strikkere og te/kaffedrikkere. Hans næste projekt bliver at afmontere en bordplade og sætte den på bukke og af og på montere en reol.
For mig handler næste step om at slæbe. Hente, bære og arrangere mit stoflager, garnlager, smykkedelelager og og og og. Jeg glæder mig til at indrette og finde min plads i det nye rum. Jeg har store forventninger og jeg ved bare, at det bliver godt og brugbart.
Nu går turen mod København. Weekenden skal skydes behørigt igang, med tre timers dans. Sidste omgang i denne sæsson. Nu kræves der hårdt hjemme arbejde. Der skal øves flittigt, så dansen sidder fast til vores optræden på Bryggen, første weekend i august. Dansen er meget lang og meget svær og krævende. Nu er bunden lagt. Koreografien sidder fast. Teknikkerne er indlært. Musikken ligger fast i hukommelsen. Nu skal dansen have udtryk og den slags kommer kun ved flittig øvelse.
Go weekend til alle og husk nu også at nyde. Livet er ikke (kun) en sur pligt. Livet er en gave og en leg som du selv skal pakke op og lege med. DU bestemmer.



2 kommentarer:

  1. Fedt med sådan et arbejdsværelse.
    Jeg vil gerne komme til strik hos dig ,hvis der er plads søndagen sidst i
    maj.

    SvarSlet
  2. Der er masser af plads Kirsten. Du bliver straks noteret og er meget velkommen.

    SvarSlet