fredag den 3. maj 2013

Jeg er lige her.

På tærsklen til en velfortjent weekend, efter en uge, hvor meget er nået og gjort og fixet.
Jeg har siddet en masse ved pc'en, men ikke for at blogge. Jeg har ledt efter flyafgange og ferielejligheder og den slags er slet ikke let, når man har krav man vil have indfriet. Vi vil have lejlighed nærmest i vandkanten, solgaranti, billig leje, to soveværelser, gerne vaskemaskine, altan og vi vil helst have direkte flyvning og ikke hverken afgang eller ankomst for sent eller tidligt på dagen. Vi leder efter en uges ferie sammen med Olga og hendes mor og vi er landet lige midt i højsæsonen. Lige nu har jeg kontakt med to udlejningsfirmaer som virker lovende. Vi håber på hurtigt svar og helst positivt. Den slags sluger rigtig meget tid og desværre en masse spild tid.
Ugen har også været fyldt godt op med klienter, givende og lærerigt som altid. Madaflevering til Lui. En masse øven dans og svære svimlende drej. Dansetimer og løb. I morges gav jeg den gas og sneg mig op på tre kilometer. Jeg kan mærke, at der godt kan være flere meter/kilometer i benene, så jeg tror jeg snart vil prøve næste grænse. Problemet er bare, at løb er så pokkers kedeligt for mig. Jeg elsker tanken om god motion, friheden til at løbe når det passer mig og hvor det passer mig, jeg nyder naturen og den friske luft, jeg lytter til god musik med gang i den og fuld motivations faktor men, men, men, løb er stadig kedeligt. Rigtig mange gange tænker jeg på at stoppe og bare jeg snart var færdig og nej jeg gider alligevel ikke løbe længere end sidst og mere i samme skure. Den slags er helt sikkert demotiverende og energisænkende. Den del af løbet skal jeg klart arbejdet med. Visualisering og positiv tænkning kan være redskaber som skal hives op af hatten igen.
I dag skinner solen. Jeg har kort arbejdsdag og ser frem til en weekend med gode plus grader. Weekenden skal skydes igang i aften med lidt god mad og et glas vin med manden. Lørdag står på dansetimer og søndag holder jeg igen strikke cafe. I mellem skal der eksperimenteres lidt i køkkenet og arbejdes i haven, men der skal også holdes fri, slappes af og lades op. En god weekend for mig indeholder det hele. Både aktiviteter og stille afslapning.
En del af haven fik en tur sidste weekend. Resten skal gerne besøges nu. Der er knopper og enkelte blomster over alt. Haven er vågnet og trænger voldsomt til en kærlig hånd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar