lørdag den 29. juni 2013

Tju Hej hvor vi hyggede.

Niecen og hendes meget søde mand, var efter især Niecens langvarige rykken, inviteret på indisk middag i går. Jeg kokkererede på det nærmeste dagen lang. Indisk mad laver på ingen måde sig selv og flere ingredienser skal der jagtes efter og findes ikke bare som basis i en almindelig dansk husholdning. Der var der også detaljer, som kunne være lavet bedre, af en erfaren inder, men alt i alt vil jeg erklære mig selv for vellykket indisk kok for en dag.
Menuen bestod af flere ting og gæsterne greb middagen an, lige som jeg havde ønsket. Vi spiste i lang tid og nippede til det ene og det andet, mens snakken løb frit og fyldt med sjov og alvor. Indiske retter har en tendens til, at holde sig varme i lang tid og selv når de bliver koldere, er de yderst spisværdige. 
Jeg havde tilladt mig lidt indslag efter eget hoved og fusioneret det indiske med det danske. Ikke mindst desserten var pære dansk og købt i Paradis is, suppleret med egne kæmpe marrengs. 
Jeg håber gæsterne hyggede sig lige så meget som os og følte, at de fik noget som tak for de umådelig smukke pæoner i STAKKEVIS som de leverede til værtinden. Hele to gulvvaser skulle i brug til de smukke darlings.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar