lørdag den 9. november 2013

En dag på børnehjemmet.

Jeg er i Jylland og jeg passer børn. Jeg passer ét barn og et andet passer sig selv. Øh, jeg passer ét barn, som både er super nem, super selvhjulpen, er sød og sover til middag i to timer og jeg har et barn på tolv i huset, som oven i købet har veninde på besøg til i morgen og jeg har AL MULIG tid til at gøre hvad der passer mig. Ok, jeg prøver at være lidt praktisk hjælp for den hårdtarbejdende alene mor, men ellers har jeg oceaner af tid. Her er det op kl seks, også om lørdagen og også når det er kul sort nat uden for vinduet. Så starter dagen med et barn under dynen og nogle sindssyge bananer i pyjamas til at vågne på. Omkring frokost havde jeg både været i bad og fået tøj på og fik da også været på tur til den lokale Brugs, men ellers køres der laaaangsom børnedag. Jeg får strikket og læst og leget med IPad og andet sjov, mens der tralles og hoppes og grines og lakeres negle omkring mig. Sådan nogle dage havde jeg helt glemt eksistensen af. 
Et nøgle garn, som pludselig var dukket op i gemmerne hos min garndame, gjorde mig i stand til, endelig at strikke de tigerstribede ragsokker færdig. 
En sok af fineste blødeste Alpaka uld købt i Norge, er efter tre forsøg, endt som en sok i brugbar udgave. En opskrift med egnede tal er forfattet, så nu er jeg klar til sokke produktion igen. 


Med søde pigers hjælp er der snittet og hakket til pitabrød, som nu er spist og alle spor slettet. Pigerne er igen fordybet i lakkerne og en lind strøm af sms'er. Snart er det nattøj tid for den lille med efterfølgende godnat, så måske sætter jeg gang i pindene til næste runde.

2 kommentarer:

  1. Dejligt med en dag i slow. Skønne sokker du har fået ud af det.

    SvarSlet
  2. Tak Kirsten. Ja de er blevet ret fine.

    SvarSlet