onsdag den 4. december 2013

Den store bagedyst.

Dysten består vel mest inde i mig selv. Hvert år prøver jeg at gøre det lidt bedre, selv om jeg kører efter samme opskrifter hvert år. Jo jo, du læste rigtigt. OPSKRIFT er jo ellers ikke noget jeg ynder at følge, men når julebage dagen oprinder, kommer opskrifterne frem og følges slavisk. Lidt er der ændret gennem tiden og især er mange kagenavne lavet om. Af en eller anden grund, hedder rigtig mange kager noget med Mormor. Jeg kan af gode grunde ikke rigtig godkende navnet mormor til mit bagværk. Derfor indgår navnet farmor i flere af mine kager og der har da også sneget sig en del selv komponerede navne ind i billedet. Mange elsker feks: Farmors englenumser. Nu er jeg nået til det antal og type bagværk som jeg gider lave og som jeg har gode resultater med og derved bliver det, ind til andet dukker op.
Bagedagen varer en hel lang dag, hvor der bages konstant. både manden og jeg holder fri og ælter, ruller og bager.
Dagen sluttes af, med den årlige dug rulning, en gåtur gennem en buldrende sort skov (Jeps, uden lys) og afsluttes med café mad og et glas vin. SÅ er der bagt.


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar