torsdag den 21. august 2014

Gode gaver med stor mening.

Længe har vi manglet noget lys, bla læselyst i vores autocamper. Når vi holder på camperpladser er der adgang til strøm, men når vi bare tager små ture og holder på feks en strand, mangler vi lys om aftenen. I http://fair-shop.dk har jeg nu fundet en genial løsning. Et par søde små sollamper. De er både udformet som sole og kører på solceller. Fuld opladning giver masser af lys til aften læsning på turen. Tænker at sådan en lampe kan være rigtig smart mange steder. Selv ser jeg den bla som den lille hjælper for børn som selv står op om natten og skal finde vej ind til far og mors seng.
Når man køber sådan en lille sol, støtter man samtidig et afrikansk projekt, som giver lamper til afrikanske børn, som der ved, får mulighed for at læse lektier i de mørke timer. 
Når jeg nu alligevel var på besøg i shoppen, kastede jeg mig også over mit første Mandela armbånd, hvor købet også støtter hvor der er brug for støtte. Armbåndet minder samtidig om en mands utrættelige kamp for fred og frihed og med Mandelas fangenummer printet ind i smykket, mindes jeg også lige om, hvor langt en ægte ildsjæl er villig til at gå for sagen. http://fair-shop.dk er pt kun en netbutik, men der er søde mennesker bag, som rigtig gerne svarer, vejleder og guider alt de kan. En butik med brændende ildsjæle som brænder for økologi, bæredygtighed og en tanke om, at hjælpe andre som trænger. Den slags gider jeg godt støtte. Det giver om noget mening.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar