fredag den 12. september 2014

Nørrebro i sol.

Nu hvor den nye danse og yoga sæson er i gang, er mit Nørrebro liv også en realitet.
Yoga og dans er samme dag. Yoga om morgenen, sommetider dans midt på dagen og andre gange ikke og altid Burn Out Beklydance kl sytten. Det betyder, at jeg hver torsdag har adskillige timer og nogen gange rigtig mange timer til fri leg i bydelen.
Nogen gange bruger jeg tiden på kaffe aftaler, nogen gange på en god bog, et strikketøj eller det hæklede tæppe. Andre gange går jeg bare ude Iversen og tilbagelægger rigtig mange kilometer på sådan en dag. Når jeg går ud i verden kommer jeg rundt i hele byen og ellers bliver jeg på Nørrebro. En bydel som jeg vist aldrig bil blive træt af. En by i byen. En lille landsby med sit eget særpræg. Her er bybilledet aldrig det samme. Her er mennesker fra hele verden. I forskellige farver, med forskellig påklædning og andre sprog i et skønt mix. Her er noget for øjet, for maven og smagsløgene i alle afskygninger. Jeg er ikke blind for problemerne i området, men hid til, har jeg heldigvis kun set og mødt venlighed og imødekommenhed og mennesker som både gider snakke og grine med en fremmed, for på Nørrebro er det i stor stil mig som er den fremmede. Jeg nyder gæstfriheden og hverdagens mangfoldighed på alle måder.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar