lørdag den 18. oktober 2014

Farmordag.

Dagen i går blev brugt inde døre på Amager. De opsamlede kastanjer fra tidligere skulle dekoreres. Farmor havde pakket nye tykke Posca tuscher og den store risengrødsgryde gryde. Nu skulle der hygges. Der blev malet og tegnet, dog mest på det papir som dannede underlag for løjerne, men der blev da også lidt kastanjer at vise frem.


Risengrød på rismælk kan jeg godt anbefale, men jeg skal klart eksperimentere lidt mere, før jeg vil kalde grøden blød og helt rigtig. Den skal vi nok få fikset. Idéerne har jeg allerede. Gryden blev dog tømt og grøden spist med stort velbehag.
At få æren af, at putte en lille renskuret englekrøllet Amarkaner er en stor fornøjelse som desværre tager meget længere tid for forældrene end for mig. Jeg får kun glæde af hyggen i fem minutter. 
Takket være FaceTime, kan Farmordagen toppes med at se begge sine piger på en gang. Det er både smart og rart og fedt at de to kusiner trods stor afstand, kan få et forhold til hinanden.
Ferien synger på sidste vers og er endt med en weekend, som står piv åben for kun mig og manden. Bare rolig, sådan en weekend skal nok få ben at gå på her i hytten. Men dage uden planer er bare som  en uventet gave, som man trækker lidt med udpakningen, fordi forventningens søde glæde også har sin charme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar